niedziela, 12 sierpnia 2018

Najgorszy bank w Polsce ?

Cześć dzisiaj zrecenzuję jeden z baków który moim zadaniem i zdaniem wielu użytkowników finansowych forum może być nawet najgorszym bankiem w Polsce. Mowa o Idea Bank :). Na potrzeby tego materiału założyłem konto w tym banku. Na wstępie zachęcam do podzielenia się opinią na temat Idea Banku w komentarzach. 






Informacje ogólne

Bank ten powstał w 1991 roku na początku działalności nosił nazwę Polbank SA a później Opel Bank SA. Dopiero 13 października 2010 roku bank przyjął swoją obecną nazwę ( Idea Bank). Idea Bank powstał z myślą o małych przedsiębiorcach głównie jednoosobowych działalnościach gospodarczych. Obecnie Bank ten deklaruje że nie zapomina o klientach indywidualnych i aktywnie reklamuje " konto idealne". W mojej opinii ta nazwa to jakaś pomyłka ale o wszystkim za chwilę :)

"Konto Idealne " założyłem jakieś 2 tygodnie temu. Nawet w tak krótkim czasie jestem w stanie obiektywnie ocenić obsługę klienta bankowość elektroniczną , oraz ofertę w Idea Banku. Zaczynamy :)!


Obsługa klienta


To aspekt w którym Idea Bank najbardziej mnie zawiódł. Oferta jest skierowana do przedsiębiorców który oczekują sprawnej i szybkiej obsługi bankowej jednak ja na swoje 1 hasło czekałem 12 dni. Musiałem napisać e mail do obsługi banku aby wysłali mi moje 1 hasło do bankowości online. Najpierw chciałem zadzwonić jednak przez 3 dni nie zastałem wolnego konsultanta na infolinii czyli nie tylko ja mam problem z tym bankiem :)

Bankowość elektroniczna

Sam interfejs banku nie jest najgorszy :). Jedynie nie do końca odpowiada mi wizualnie ale to już moja opinia. Ciekawą opcją dla przedsiębiorców jest usługa Idea Cloud która umożliwia między innymi wystawianie faktur i sprawdzanie płynności finansowej ( bardzo przydatne gdy prowadzisz firmę ) oraz inne przydatne funkcję dla przedsiębiorcy np analizę przychodów i kosztów (rysunek poniżej)



 Aplikacja na telefony 


W tym aspekcie Idea Bank ma jeszcze wiele do nadrobienia. Ocena aplikacji w Sklepie Play wynosi jedynie 2,8 gwizdki na 5 możliwych. W porównaniu z np mBankiem którego ocena aplikacji wynosi 4,6 gwiazdki na 5 bank Idea wypada miernie. Sama aplikacja jest mało intuicyjna i  niedopracowana. Użytkownicy skarżą się na ciągłe wylogowywanie z aplikacji.(poniżej screen z aplikacji Idea Banku)


Oferta


opłata miesięczna za kartę - 0zł
opłata miesięczna za konto - 0zł
opłata za wypłaty z bankomatów - 0zł

Zatem widzimy że podstawowe funkcje konta są darmowe :)
Według mnie największym plusem dla przedsiębiorców jest mobilny wpłatomat 


 
Podsumowując Idea Bank na pewno nie jest najgorszym bankiem w Polsce. Na pewno musi poprawić obsługę klienta oraz aplikację mobilną. Może być on jednak dobrym wyborem dla przedsiębiorców obracających gotówką z uwagi na innowacyjny pomysł mobilnego wpłatomatu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adres mojego nowego bloga + stronka na fb

Serdecznie zapraszam wszystkich na mojego bloga : https://www.wcześniejszaemerytura.pl/?p=46 Gdyby się komuś nie otwierał link to należy w...