czwartek, 30 sierpnia 2018

Co po gimnazjum / szkole podstawowej ?

Cześć na wstępie przepraszam za to , że tak dawno niczego nie opublikowałem :) . Na głowie mam teraz prawo jazdy , egzamin teoretyczny już zdany , obecnie czekam na praktykę. Z tego powodu będę przez jakiś czas ( 3 tygodnie ) publikował 2 wpisy tygodniowo , z góry przepraszam za utrudnienia :)
Trochę o mojej nauce

Sam jakieś niecałe 3 lata temu zastanawiałem się jaką szkołę wybrać po gimnazjum. Z racji tego że gimnazjum ukończyłem ze świadectwem z wyróżnieniem całe moje otoczenie ( nauczyciele , koledzy , rodzina) sugerowali mi abym poszedł do liceum , i tak właśnie zrobiłem. Obecnie w tym roku szkolnym idę do klasy maturalnej na podstawie moich doświadczeń spróbuję omówić wady i zalety oraz perspektywy wyboru konkretnej szkoły średniej.


Liceum 

Po 2 latach w liceum nico się rozczarowałem. Od rodziców i nauczycieli w gimnazjum słyszałem że ta szkoła jest przeznaczona dla najlepszych uczniów, w przypadku mojego liceum jest troszczę inaczej. Chodzę do klasy z wieloma osobami które z trudnościami przechodzą do następnej klasy. Myślę że to nie musi być reguła, ale moim zdaniem nie wszystkie licea należą do szkół elitarnych.


zalety nauki w liceum :
- w większych miastach zazwyczaj wysoki poziom
- większa szansa na trafienie na kulturalnych znajomych niż w zawodówce ( nie jest to reguła)
- liceum jest kursem przygotowawczym do matury

wady nauki w liceum 
- gdy nie wiesz co chcesz robić nie polecam liceum
- niski poziom nie pozwalający się przygotować do matury ( słabsze licea)
- ostatni rok to walka z czasem przed maturą


Technikum 

Tą szkołę opiszę na podstawie doświadczeń kolegów , technikum trwa 4 lata jest więc więcej czasu na przygotowanie do matury niż w liceum. W czasie nauki zdobywasz również kalifikacje pozwalające na wykonywanie konkretnego zawodu np elektryka. Po zakończeniu nauki możesz ale nie musisz podejść do matury, masz również wtedy tytuł technika więc możesz już rozpocząć swoją karierę zawodową


Szkoła branżowa "zawodówka"

Ta szkoła jest przygotowana dla osób które chcą zostać specjalistami w konkretnej dziedzinie np budownictwo. Szkoła ta nie kończy się maturą , więc po 3 latach praktyk z niewielką dawką nauki idziesz do pracy

Podsumowanie
Moim zdaniem wybór szkoły jest sprawą drugorzędną nawet w bardzo słabym technikum możemy sami przy dużej samodyscyplinie i motywacji dobrze zdać maturę. Myślę że nawet po liceum nie trzeba iść na studia jeżeli ma się dobry pomysł na biznes , a ktoś np po szkole branżowej  może stwierdzić że chce uzupełnić maturę i iść na studia. Wszystko jest możliwe tylko trzeba chcieć :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adres mojego nowego bloga + stronka na fb

Serdecznie zapraszam wszystkich na mojego bloga : https://www.wcześniejszaemerytura.pl/?p=46 Gdyby się komuś nie otwierał link to należy w...