sobota, 3 listopada 2018

Gap year jako sposób na środki do otwarcia firmy i ciekawą przygodę

Cześć , tak jak napisałem w poprzednim wpisie po mojej 2 miesięcznej nieobecności nie zmienię tematu tego bloga, jednak zmienię nieznacznie formę moich wpisów , mam nadzieję że na lepsze :).

Na pewno wielu z Was słyszało o gap year.  Jednak gdyby ktoś nie wiedział na czym to wszystko polega to krótko wszystko wyjaśnię. Gap year to rok przerwy po ukończeniu szkoły średniej a studiami. Taka "przerwa" jest bardzo popularna w krajach Europy Zachodniej jak i USA. Uczniowie podczas tej przerwy najczęściej zwiedzają ciekawe miejsca na świecie , a przy okazji pracują aby zarobić na dalszą część swojej podróży.



Gap year jako przejście między szkoła średnią a studiami :)


Gap year może być wspaniałym pomysłem dla osób które lubią łączyć przyjemne z pożytecznym. Od poniedziałku do piątku pracujemy a w weekendy zwiedzamy ciekawe miejsca :). Moim osobistym marzeniem jest zobaczenie Islandii i mam nadzieję że w przyszłym roku dzięki gap year zrealizuje swoje marzenie :).

Przepiękna Islandia




Warto również wspomnieć o kwestii finansowej Gap year. Dzięki rocznemu wyjazdowi za granicę jesteśmy w stanie zarobić średnio ok 20 tys euro w kraju takim jak Niemcy. Gdyby udało nam się zaoszczędzić 30% tej kwoty co zdaje mi się realne mamy już 6 tys euro czyi ok 27 tys złotych. Myślę że taka kwota jest fajnym start upem podczas zakładania swojej firmy. Oczywiście część zarobionych pieniędzy możemy przeznaczyć na dalsze podróże :). Przy wyborze kraju do którego chcemy się udać należy wziąć pod uwagę kilka czynników między innymi język którym posługuję się mieszkańcy tego państwa , średnie koszty życia oraz oczywiście swoje upodobania co do wymarzonego miejsca na spędzenie tego wyjątkowego okresu :).


Jeżeli chcielibyście abym w najbliższym czasie opublikował więcej materiałów o gap year np do jakiego kraju najlepiej się udać to proszę o udostępnianie tego wpisu oraz o  pozytywny odbiór :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adres mojego nowego bloga + stronka na fb

Serdecznie zapraszam wszystkich na mojego bloga : https://www.wcześniejszaemerytura.pl/?p=46 Gdyby się komuś nie otwierał link to należy w...